tygo

ridklass på lektionshäst Tygo

Idag var det hoppning och bommar, jag trodde att det bara skulle vara bommar så jag lämnade säkerhetsvästen hemma.. Så fick hoppa utan men ramlade inte av som tur var, skulle vara så typiskt mig och ramla av bara för att jag inte hade någon väst!
.
Varje fall så gick det jätte bra, hade bra flyt och hoppningen kändes klockren. Det var en kombenation på två räcken, i början hade vi inte så bra galopp in så då rev han nån gång. Men då drev jag på honom och det gick mycket bättre, känner ju inte Tygo så bra så jag måste lära mig vart knapparna sitter innan jag vet säkert hur han är!
.
tygo
Det är sån stor skillnad från Emigrant till Tygo, Tygo har en väldig kraft och man måste vara mer betämd och hårdare på honom. Medan Emigrant är lite mildare och mjuk. Men det är väldigt bra att jag får öva från olika håll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0