slut ponny

dagens hopp-pass
Idag var det väldigt väldigt varmt ute, det blåste väldigt mycket med så det var nästan bara skönt då det nästan inte hade gått att rida annars.. Men nu ska jag inte klaga på värmen för SOM JAG LÄNGTAT! Så Emigrant var lite slö idag av värmen + att han var ganska trött igår med. Men vi hoppade varje fall.
.
Han löft fint på benen även fast han var trött, han rev nån gång på slutet då han var helt genom svettig och helt slut så det var inte så konstigt. Jag kan rida honom mot och efter ett hinder på ett helt annat sett nu! Förut rusade han bara men nu kan jag verkligen lägga olika vägar, ha kontroll och det är jag som driver och inte Emigrant.
.
Jag galopperade igång honom mycket innan vi hoppade för om han har dålig galopp in till hindret brukar det inte gå så bra. Vi hoppade såhär:
(det lilla röd/vita är det högra hinder och det andra räcket det vänstra)
.
Det lilla ligger på ca 40cm och räcket på ca 60cm, jag gör enkla hinder övningar och låg höjd till honom så han ska känna att det är lätt. Sedan lämnar jag över dom svårare övningarna till Lotta! (min hopptränare)
.
Kändes toppen idag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0