Övningar jag tycker om

Några övningar jag tycker om, börjar med dressyr!

Serpentiner
Det är en övning jag gör nästan varje ridpass, det är en bra övning om man vill få hästen mjuk i båda sidor. Om man har en het häst är det en bra övning med då man sysselsätter den hela tiden. Jag brukar även lägga till en liten volt i varje serpentin båge för att mjukna upp lite extra.
.
Öka och Samla
Det är något jag gör ofta med, jag samlar så han nästan står på stället och sedan trycker jag på honom rejält så han verkligen sträcker på benen. Just nu är han inte så jätte bra på det men vi övar!
.
Galopp på stor 8-volt
Det är ingen träning jag kan göra på Emigrant just nu eftersom man byter galopp när åttan möts. Men det ska vi såklart träna på med! Jag gillar övningen skarpt och körde det mycket på min fd ponny.
.
Hopp övningar
.
Kombenation
Tycker det är lite extra kul med ett rätt så lågt räcke framför till en lite högre oxer. Det är en övning som jag gärna tränar.
.
Studs
Och då menar jag inte 3 studs utan kanske 6st. Det är en riktigt bra övning och det kommer jag köra mycket när hindrerna är färdiga.
.
bom räcke bom oxer bom
Förstår ni vad jag menar? Måste nog rita den här..
även det är en övning jag kommer köra mycket på Emigrant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0