inte halt!

Idag kollade jag först om Emigrant var halt från att han hade fastnat med hoven i gallret, men han reagerade inte alls och verkade inte ha ett dugg ont.
.
Idag var Emigrant mycket mycket lugnare än igår, allt som var hur läskigt som helst igår kollade han inte ens på idag.
.
Vi red mycket volter och övegångar, det var en stor vattenpöl på banan och Emigrant tycker vanligtvist att dom är läskiga men nu travade han fint över dom! Han löft härligt på benen med så det kändes lite som om man flög fram, tror faktiskt att han tyckte det var lite roligt att plaska runt i pölarna, haha bäbisen min.
.
Han är finare än nånsin i galoppen nu med, jätte fin form och han får med alla ben i galoppen och man kan verkligen jobba på honom.
.Självklart lyckades jag få med när han räcker ut tungan, ibland känns det som om han verkligen lipar åt en. Han har sån personlighet det där busfröt.
Dagens för mig, favo tröjan som är hur mysig som helst och halsduk.
Var lite smått kyligt ute idag tycker jag.


Det har varit en ledig stall plats i stallet jag har Emigrant. Det är 6 box platser så det är ett rätt så litet stall och det blir ju en stor skillnad när det kommer nån ny!
.
Nu var det så att det var en som kom och kika runt lite och hon kommer att flytta in där med en 4 åring. Så det blir 3 4 åringar i vårat stall nu av 6 hästar! Dagis? haha :) Hon heter Jessika och hon tävlar mycket fälttävlan, (det är nånting jag är väldigt sugen på att göra med Emigrant med!!). Så det blir jätte kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0