hoppning på nya hinder

Idag kunde jag inte låta bli att inviga dom nya hindren! Det är hoppträning imorgon men lite kunde vi ju skutta varje fall. Och det gick kanon bra!!
.
Jag började tava fram på bommarna och sedan trav"hoppade" vi ett hinder som låg på ca 20/30 cm. Han kändes fin och han var väldigt possitiv och verkade inte vara rädd eller något sånt.
.
Sedan la vi upp ett räcke på ca 50 cm som jag kom in i galopp till, han bjöd fint och tyckte att det var grymt kul (även jag).  Medan han va så himla fin så provade vi att lägga upp räcket till ca 70 cm (rekord, den du;) haha) Och det gick klockrent! Om jag säger så här, ponnyn kan hoppa! Jätte kul är det :)
.
Han har dock lite svårt med bakbenen ibland men det är en teknik sak som bara är att träna! Men jag tycker att han är jätte duktig och jag stormtrivs uppe på hans rygg :)
Bilder från idag!




min stil ser ju lite smått kul ut, men jag måste överdriva och hjälpa honom så mycket över hindret och då blir detta resultatet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0