En vecka

Såhär ser en vanlig vecka ut för mig och Emigrant

Emigrant går 5 dar i veckan, det var tänkt att han skulle få gå 4 dar i veckan och vila tre dagar då men Emigrant behöver ridas 5 dagar helt enkelt.
.
På torsdagar är det ridklass, det innebär att vi får rida en gratis lektion på skoltid. Då rider jag en lektionshäst som heter Tygo, jag tror han är 1.52 i mankel och är 8 år. Jag försöker rida så många olika hästar som möjligt då det bara är lärorikt!
.
Minst en dag i veckan rider jag kavaletti eller något litet hinder på Emigrant.
.
Varannan vecka longerar jag Emigrant bara för att han ska lära sig det eftersom att det är en sak en häst måste kunna.
.
Jag rider 3 dagar dressyr med många olika vägar och mjukgörande övningar.
.
På fredagar hopptränar jag Emigrant för Lotta som är ridskolechef på klubben jag tävlar för. Jag går med Emigrant dit vilket tar ca 20 min. Lotta är en bra tränare som är duktig på unghästar och därför vill jag träna upp Emigrants grund för henne. I framtiden kommer jag börja leta efter en annan tränare så Emigrant utvecklas.
.
Och så kan en vecka se ut för oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0