duktiga ponny!

Idag hoppade jag ett enkelt räcke på Emigrant.
.
Började med att värma upp, han var ganska pigg då han vilade igår. Värmde upp i trav på en liten volt tills han lugnat ner sig och sen samma i andra varvet. Red på volten ett bra tag och sedan galopp på stor volt och lät de bara rulla på i låg form.
.
Han kändes bra och då travhoppade vi ett hinder på ca 40cm. Han hoppade väldigt stort över första gången och sen bär det av några meter men fick tag på honom lika fort igen. Han brukar göra så första språnget. Vi hoppade det ca 3/4 gånger och sedan höjde till ca 60cm, han hoppade lite konstigt denna gång och snubblade efter hindret så sadeln åkte fram och jag satt på halsen och han höll på at gå om kull (han är rätt så vinglig eftersom att han är så ung). Men jag hoppade av i tid och rättade till och spände sadeln. Tog hindret igen och det gick klockrent.
.
Höjde till ca 75cm och det gick helt klockrent denna gång med. Han löft jätte fint på benen och hoppade av jätte bra. Landade fint och inget bus efteråt, det krävs nog lite framhoppning innan man kan få till det perfekt på honom. Men då var jag super nöjd så då avslutade vi, jätte duktig var han!
Bild från idag

Vet inte vad jag håller på med armarna? Rättar antagligen till tyglarna eller något..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0