dagens ridpass

dagens pass 30 min
3 av 6 hästar i vårat stall är 4 åringar och alla tre var ute samtidigt på banan idag. Emigrant skötte sig jätte bra och kändes kanon fin. Det var varmt och skönt ute med så det kändes riktigt bra!
.
Höll mig mest på en volt då det var en annan häst på den andra volten som är lite känslig. Så det skulle bara vara onödigt att galoppera omkring där, tycker att det är viktigt att ha respekt för andra då jag gärna irriterar mig själv på dom som inte har någon respekt alls.
.
Han mjuknade upp väldigt fort och hade ett bra tempo, han var även jätte fin i galoppen med. Hände inte särskilt mycket då vi bara red på volt förutom att en av dom andra hästarna stack iväg en gång så ryttaren flög av. Det gick bra som tur var och Emigrant höll sig i skinnet utan att ryckas med, så det var snällt av honom att låta bli!
.
Han vart väldigt trött efter ett tag och började snubbla som en tok, han var riktigt svettig med så det blev ett rätt så kort pass. Men jag är väldigt nöjd :)

En sur Emi som fick vara inne efter ridningen då klockan var efter sex och han får gå in lite tidigare för han busar så mycket på kvällen. Så då var han inte så glad!

Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att det gick bra:)

2011-05-30 @ 20:21:57
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0