dagens pass

Idag var det riktigt trökväder ute, regnigt och ruggigt. Men jag hade bestämt mig för att rida och så var det bara.
.
Han var väldigt på tårna men han hade ändå en väldigt mjuk form, jag fick verkligen vara beredd för det kändes som om han när som helst skulle flyga upp i luften vilket han gjorde med. Jag la mig på en volt och började efterhand att trava ett lungt tempo, jag böjde honom rätt så rejält innåt så han skulle fokusera på mig och bli lite lugnare.
.
Efter ett tag började vi rida serpentiner på hela 4-kant spåret och då var det väldigt spännande längst upp i hörnet så så stack han nån sträcka men jag fick tag på honom snabbt och red genast upp mot det "läskiga" igen och red där uppe tills han släppte. Han blev fin och kändes bättre så då tog vi lite galopp, jag la honom på en stor volt och galopperade i böjd form, han kändes väldigt fin och jag slutade när jag kände att han verkligen inte orkade mer.
.
Sen började jag trava upp mot de tittiga stället igen och det gick fint, la mig på en volt där och gjorde halter och en åtta genom volten. Sen blev det jätte läskigt igen och han stack därifrån igen, den här gången fick jag tag på honom med men istället för att bryta av till trav från att han skenade så red jag honom i samma galopp upp till volten igen och galopperade där, han försökte sticka några fler gånger men nu visste jag verkligen vart jag hade honom så han hade inte en chans.
.
Sedan började jag trava igen och nu var han jätte mjuk och fin och tittade inte på nånting, han hade gett upp med andra ord. Travade ett tag och sedan skrittade jag av honom.
.
Jag fick sen reda på att Louise inte hade haft tid att rida igår så då hade han alltså vilat i 3 dar innan idag, så då var det inte så konstigt att han var lite på tårna. Så jag är jätte nöjd med dagens pass! Jag menar, han kunde ha varit helt galen. Han är ju trotsallt bara 4.
.
Fotografen ville inte ut och fota i regnet så hon höll sig på avstånd, därför får man nöja sig med dom här två bilderna!
Usch på dagens väder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0