R.I.P Chaboukie

En blogg jag har följt väldigt länge nu är johannas blogg som n säkert har hört talas om http://johannagrant.se/. Älskade verkligen hennes ponny Chaboukie, en väldigt väldigt snygg D-ponny valack född 2004.
Läser bloggen kanske, 3 gånger om dagen?
.
Men idag när jag gick in på hennes blogg vart jag helt chockad vilket jag fortfarande är, Chaboukie har dött. Så här skrev stackars Johanna:
.

Som ni kanske vet så skulle vi på träningsläger i Vetlanda igår. Vägen dit gick jättebra och vi släppte in han i hans box. Sedan några timmar senare skulle vi ut och skritta lite och jag band upp han i gallret så han skulle stå still. Han fastnade sedan på något sett i något eller fick grimskaftet om nacken och fick panik. Slängde sig bakåt och drog med halva boxen, sedan flög han ut ur boxen och drog sönder allting men fick med sig gallret i grimskaftet. Hela boxen är helt raserad, dock var den rätt gammal så det var ingen sån där modern gallerbox.

Han for först över mig och sedan ut ur stallet i panik och någonstans under tiden slet han av en sena i bakbenet som inte gick att fixa.

Jag tackar världens finaste ponny för dessa 3,5 år. Han har lärt mig så sjukt mycket och jag vet att om detta inte hade hänt så hade han varit i Sveriges ponnyelit en vacker dag. Det gör så sjukt ont att förlora någon såhär, hur hela världens förändras på ett ögonblick.

Men jag ska vara glad att jag inte är mer skadad än vad jag är då jag bar knäppt hjälm & väst när jag blev påsprungen.

R.I.P Chaboukie.
Jag älskar dig nu & föralltid<3
2004-05-08 – 2011-06-19

.
Så himla hemskt! Tänk vad fort allt kan vända från att ligga på topp med en ponny som har så mycket framför sig, till att ligga i graven. Blir alldeles tårögd, det kan ju hända vem som helst NÄR som helst.
.
Synd på en sån otroligt fin ponny som jag själv inte hade tackat nej till, och grymt synd om Johanna. Undra vad hon tänker göra nu och undra hur hon kommer gå vidare.
.
Vad hade du gjort om det var din ponny/häst detta hände? Om det var din käraste vän som var borta?

Lämna mig inte försen vi båda är redo♥
Emigrant of Forest PI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0