min stjärna

Idag stod det hoppning på schemat. Emigrant har vilat två dagar innan vilket gjorde honom gott, idag hade han härlig energi och han hoppade underbart! Vilken stjärna, ni skulle bara veta.
Så här såg det ut det vi hoppade

kombenation

räcke med svampar
.
Började med att hoppa snett fram på det lilla hindret som tillhörde kombenationen, hoppade det ca 3 gånger och tog sedan hela kombenationen utan problem, då låg räcket på ca 50/60 cm. Höjde sedan till ca 70 och han hoppade klockrent, nästan så man fick rysningar :D
Gymt kul var det!
.
Sedan provade vi hoppa räcket med svamparna som låg på ca 50/60 cm till en början. Han hoppade fint och kollade inte ens på svamparna. Höjde sedan även det till ca 70 (bilden).
.
Han var helt underbar idag, han är så säker och han har inte alls tankarna på att vika undan eller stanna. Idag drev jag på honom rätt så ordentligt så han skulle få en bra galopp mot hindret och då gick det ännu bättre, så han behöver fart till hindret för att det ska bli det där lilla extra. Dock så får det såklart inte vara rusande galopp utan jag ska ha kontroll med.
.
Hoppningen kunde nog inte gått bättre än vad det gjorde idag.
.
Här får ni lite bilder på min snygging


Han ha blivit så fin i kroppen nu med! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0