en brun häst är den tråkigaste hästen.. eller?

Det diskuteras ofta mycket om att den bruna hästen är den tråkigaste hästen hit och dit.. Men då vill jag gärna fråga vad man tänker med? För det är väl inte färgen som gör hästen snygg eller att den sticker ut.
.
Har hört folk säga " Jag vill inte ha en brun häst för det är den vanligaste färgen så det är så himla tråkigt..". Så om man hittar en super snygg häst med alla kvalitéer så vill man inte ha den för den är brun?
.
Det finns även så många olika färger av just färgen brun, lite exempel. (google bilder)
Alla desssa hästar räknas som brunhåriga.
Och jag måste säga att jag tycker att mörkbrun är den snyggaste färgen (som hästen i mitten längst ner). Emigrant är mörkbrun och han sticker verkligen ut. Jag tycker bara det är brist på kunnskap när man säger att man inte skulle köpa en häst bara för att den är brun.
Min emi

Här ser man hans riktiga choklad bruna färg som jag tycker är riktigt fin. Och som grädden på moset så har han 4 vita strumpor och en stor vit bläs.
.
Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0