Det bästa med Emigrant och det sämsta med mig.

Jag tänkte berätta det bästa med Emigrant och det sämsta med mig, tycker att man kan erkänna sina dåliga sidor med för det har alla gott om. Kommer göra tvärt om i ett annat inlägg,  alltså det sämsta med Emigrant och det bästa med mig då.
.
Det bästa med min Emi
*Han är väldigt possitiv
*Han har helt rätt inställning inom hoppningen
*Fast än att han är 4 år är han verkligen inte vinglig, (väldigt stabil)
*Han gör sitt bästa och surar närsta aldrig ihop
*Om jag säger att han ska göra något så gör han även det
*Han ger sig lätt, tillexempel när han börjar tjaffsa
*Han har fina gångarter
*Han är väldigt bärig
*Han älskar att pussas (haha)
*Han har en personlighet som gör att man måste älska honom!
*Han är väldigt duktig och fin inom hoppning och dressyr vilket skulle kunna leda till fälttävlan!
*Han har fin kroppsbyggnad och kommer kunna bygga mycket muskler.
*Han blir bättre och bättre för varje dag.

slutar där annars blir det väl bara jobbigt att läsa.. haha! Skulle kunna komma på hur många punkter som helst men det där är nog några av hans bästa sidor.
.
Det sämsta med mig

fick bli en vinter bild
*Jag har alldeles för höga krav på mig själv
*Jag är väldigt väldigt rädd för att min häst (ponny) ska skada sig, som när Emigrant gick omkull och slog in sin brodd i benet så han fick ett litet litet jack så la ja mig ner på stall golvet och bröt ihop. Haha, det var helt läkt dagen efter så ni förstår kanske att det inte var så farligt..
*Jag kan vara lite rädd för att göra något "sneppet mer" om ni förstår vad jag menar..
*Jag är livrädd för att misslyckas
*Om jag har varit med om en olycka eller en dålig ovana på en häst så kan jag ha det i bakhuvudet när jag rider en annan fast den hästen kanske inte alls är så. Fast med Emigrant så har det börjat släppa då jag litar så grymt mycket på honom.
.
Det var allt

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Jo det måste vara den Cummin! Jag har inte ridit honom själv och bara sett honom en vecka/år. Men under den tiden jag varit där har han mått bra.

2011-06-15 @ 16:55:00
URL: http://ridskoleryttare.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Jag skulle bli förvånad om dem inte hade kvar honom! :)

2011-06-16 @ 08:13:30
URL: http://ridskoleryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0