barbacka/vurpa

Dagens ridpass, barbacka!
.
Idag kände jag för att prova på att rida barbacka på Emigrant för första gången! Jag har ingen aning om dom som hade honom innan mig har ridit barbacka på honom och hur han skulle reagera men han var super cool. Tror faktiskt att han tyckte om att jag var var väldigt nära honom och att det var skönt utan sadeln.
.
Jag satt väldigt skönt på honom och det kändes väldigt säkert och bra! Red han i alla gångarter utan problem, eller ja.. Ramlade ju faktiskt av men det var ju faktiskt lite roligt, haha!
Såhär gick det till,
.
Jag galopperade på 4-kant spåret och allt gick fin fint. Han var ganska trött så han var lite snubblig av sig, han snubblar till ganska rejäl och jag tappar balansen lite grann. Han kom till rätta ganska snabbt men nån sekund efteråt så snubblar han igen och jag gled sakta men säkert ner på halsen och gjorde en volt över! Haha, måste sett riktigt kul ut varje fall.. Mamma stod och skrattade! Han saktade in väldigt fort när jag ramlade av så det gick inte så fort och jag fick inge ont alls. Så det var bara upp igen och köra! Skrattar bara när jag tänker tillbaka på det.. Jag kände hur jag gled ner mot halsen och hela hästen var borta framför mig och ingen sadel hade jag heller.
.
Han var grymt fin idag och vi fick riktigt bra kontakt, tror han aldrig har varit så fin. Det måste vara för att jag kom åt honom så bra, skulle gärna köpa en ny sadel så jag kommer lite närmare honom men det skulle vara helt värdelöst då han växer så mycket nu.
.
Super nöjd med dagens ridpass!


Emigrant när han torkar bort sitt slem mot staketet som vanligt..



var lite spänd där ser det ut som
.
Emigrant är verkligen en säker 4 åring. Så himla cool och världens bästa inställning! Avramlingen var inte hans fel då han snubblade och jag var i ur balans. Jag kommer rida barbacka 1 gång i veckan eller 3 gånger i månaden då det är super bra träning för balansen och teamwork.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0