träning

hoppträning

Idag var det dags för hoppträning! Det var ute för första gången i år och Emigrant tyckte det var jätte kul! lite för kul.. haha
.
Han var väldigt väldigt spänd ibörjan och höll på flyga iväg ett par gånger, han studsade till nångång med. Så jag la mig på et volt och red en åtta genom volten i trav. Han lugnade ner sig lite grann och vid det laget så hade alla andra redan värmt upp. Så medan dom stod och pratade med Lotta om dagens hopp-pass så galopperade jag och Emigrant på en stor volt, jag galopperade honom rätt mycket i samlad galopp och låg form.
.
Sen började vi rida bommar, han hoppade över bommarna i början istället för att trava över dom men efter ett par gånger så löft han fint på benen. Sen la Lotta upp bommarna till ett litet hinder, han gjorde ett jätte skutt och försökte springa iväg med mig efteråt men istället la jag honom på en liten liten volt och han stannade på en gång.
.
Nästa språng var han mycket bättre och lugnare, han hoppade bara finare för varje gång och han hade ett mjukt fint språng över hindret. Sedan höjde lotta hindret lite grann (ingen höjd att skryta med direkt, men ett 70 hinder är 1m högt för honom). Det gick jätte bra och han hoppade super fint! Kändes så himla bra.
.
I slutet hoppade vi en två hinder som låg på en sträcka efter varandra, han klarade det jätte bra, det kunde nog inte ha gått bättre helt enkelt :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0