Dagens pass

Emigrant

Jag ställde upp två hinder som jag tänkte att vi skulle studsa över om Emigrant verkade fin. Och visst var han det! Han var väldigt frammåt men inte för pigg, och han var väldigt glad idag så då tänkte jag att vi skulle hoppa då! Såhär såg hindrerna ut,

Ett litet hinder och ett kryss.
Jag började med att trava över det lilla hindret, han hade full koll på benen och löft fint. Sen tog vi det i galopp och han hoppade samlat över det lilla hindret. (Det syns inte på bilden men det lilla hindret står snett så man kan hoppa det snett igenom).
.
Efter några skutt på det hindret så tog vi krysset först i trav, han vart super glad när han fick hoppa lite "högre" haha.. Men han busade aldrig eller stack eller något sånt. Sen kom vi in i galopp och nu hoppade han av jätte fint! Alla gånger vi hoppade satt som en smäck! Super kul var det, hade viljat hoppa i evigheter men det blev inte så länge då jag slutade när han var som bäst så det skulle kännas kul för honom med.
.
På slutet hoppade vi en liten "bana", såhär såg den ut.

Det gick hur bra som helst och han hade galopp genom hela banan! Mot det sista hindret vart det ganska snävt men han fixade det super bra! Han rev inte ett enda hinder. 
Jätte roligt pass, han kommer bli så fin!
.
Bilder från idag



törstig lill pojk


Kommentarer
Postat av: Emilie ( A L L R O U N D T J E J E R )

Är Emigrant din egna häst? :)

2011-04-21 @ 15:30:43
URL: http://allroundtjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0