cavaletti

passet

Idag började jag med att värma honom med många lika vägar och övningar så han inte bara skulle få trava runt på 4-kantspåret. Han blev mjukare och mjukare helatiden och han lyssnade på mig.
.
Efter att vi värmt i alla gångarter så började vi trava över cavalettina, han löft bättre på benen ju fler gånger han fick trava över dom men en gån snubblade han och rev rubbet.. Haha, så då byggde jag om det till studs istället som han fick galoppera över. Då var han jätte duktig och han hade bra galopp över dom.
.
Sen travade och skrittade jag av honom och sedan avslutade vi för den dagen! Han var jätte svettig när han kom in så jag fck svabba av honom, har inte gjort det förut på honom och jag tror inte nån annan har gjort det heller så han vart lite fundersam över vad jag höll på med men sen upptäckte han att det faktiskt var rätt skönt.. sötnos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0