bilder kommer!

Hej! Idag ska Louise rida Emgrant, Louise är min moster fast hon är bara 19år! Det är bra att hon rider han lte då och då så han får träna lite mer avancerade saker. Har tagt lite bilder som jag kommer lägga ut sen, jag kommer fota när Louise rider med. Det är något något ni kommer få se mycket i den här bloggen! Jag tycker att det är mycket roligare att läsa en blogg om den har bilder, ellerhur? :)
.
Vad tycker ni om att en häst utsätts för olika ryttare, är det lärorikt eller sliter det på hästen? Själv tycker jag att det är lärorikt för hästen så den får lära sig mycket från olika håll, och så länge ryttaren är rutinerad så tyker jag inte att det sliter på hästen!



Kommentarer
Postat av: Moa

Jag håller med om att ryttaren är rutinerad så kan det ju inte skada :) Men har man en lite mer känslig häst så är det ju inte bra med för många ryttarbyten så att hästen blir otrygg. Det ser man ju mer tydligt på ridskolor där de byter ryttare ungefär hela tiden, vissa hästar har inte psyket för att klara det och blir "sura".



Fin blogg!

2011-04-22 @ 15:04:34
URL: http://moashdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0